Czas trwania wizyty: od 5 do 15 minut

Kinesiotaping, inaczej określany również jako plastrowanie dynamiczne, jest techniką fizjoterapeutyczną stosowaną w leczeniu bólu, obrzęków, blizn, przeciążeń i innych urazów ciała.
     Polega on na wykorzystaniu taśmy do tapingu, którą nakleja się w specyficzny sposób,
w określonych miejscach - po to, by pobudzić tkanki, a także naczynia limfatyczne i krwionośne do pracy oraz regeneracji, a oprócz tego - by chronić konkretne struktury (stawy, więzadła i inne) przed ponownym przeciążeniem bądź urazem.

Plastry do kinesiotapingu to rozciągliwe taśmy wykonane z bawełny, pokryte z jednej strony warstwą bezpiecznego dla skóry kleju (akrylowego).

Zasada działania

Plastry nie zawierają środka przeciwbólowego lub przeciwzapalnego, a jedynie poprzez unoszenie skóry odciążają układ ruchu lub poszczególne mięśnie, a także pobudzają przepływ limfy (chłonki) w naczyniach. Dzięki temu kinesiotaping ma właściwości regenerujące i wspierające organizm w powrocie do zdrowia podczas leczenia kontuzji czy w okresach wzmożonego wysiłku fizycznego.

Wskazania

• wady postawy, przebiegające z patologicznym pogłębieniem naturalnych krzywizn kręgosłupa, garbienie się, redukcja wdowiego karku i innych wad;

• obniżone napięcie mięśniowe w różnych partiach ciała;

• obrzęki kończyn dolnych związane z nieprawidłowym funkcjonowaniem naczyń limfatycznych;

• kontuzje oraz urazy pojawiające się u sportowców, związane ze skręceniami, nadwyrężeniem, a nawet zerwaniem ścięgna czy naderwaniem mięśnia;

• stabilizacja określonych części ciała po przebytym urazie;

• ból pojawiający się jako objaw zwyrodnień stawów, a także ból napięciowy, związany z pogorszonym stanem emocjonalnym;

• zmniejszanie nadmiernego napięcia mięśniowego.

Kinesiology Taping