Masaż

Czas trwania wizyty: 55minut

Masaż to zabieg fizjoterapeutyczny, w którego trakcie tkanki ulegają sprężystemu odkształceniu. Aby przyniósł rezultaty, musi być przeprowadzony w odpowiednim tempie i z właściwą siłą. W zależności od rodzaju może mieć działanie relaksacyjne, lecznicze, przeciwobrzękowe, profilaktyczne lub pobudzające.
W gabinecie REHADENTAL wykonywany jest masaż relaksacyjny, leczniczy (stanowiący połączenie masażu tkanek głębokich i masażu klasycznego), tkanek głębokich, a także drenaż limfatyczny.

• Masaż relaksacyjny - charakteryzuje się użyciem mniejszej siły przez fizjoterapeutę niż podczas masażu klasycznego lub leczniczego. Ruchy wykonywane przez fizjoterapeutę przy masażu relaksacyjnym powinny być powierzchowne, powolne, spokojne, miękkie, płynne, polegać głównie na delikatnym głaskaniu, ugniataniu i rozcieraniu.

• Masaż leczniczy - w zależności od wykorzystanych technik, siły i tempa nacisku, może przynosić efekt rozluźniający lub pobudzający. Masaż klasyczny ma na celu m.in. rozluźnienie lub zaktywizowanie mięśni, poprawę ukrwienia oraz przyspieszenie procesu usuwania zbędnych produktów przemiany materii, co skutkuje poprawą napięcia mięśni i ich funkcji, a także działaniem przeciwbólowym.

• Masaż tkanek głębokich - oddziałuje na głębsze warstwy mięśni i tkanki łącznej. Polega na powolnych i precyzyjnych ruchach powodujących nacisk o sile dopasowanej do poziomu napięcia tkanek. Choć po tego rodzaju masażu leczniczym pacjenci czasem odczuwają bolesność, to skutecznie działa rozluźniająco i może być naprawdę przyjemny. Ból nie jest wyznacznikiem skuteczności masażu. Stosowane techniki mają na celu zwiększenie ruchomości oraz elastyczności tkanek. Są więc używane w leczeniu kontuzji i urazów, przewlekłych bóli mięśni, długotrwałego przeciążenia oraz problemów związanych z nieprawidłową postawą.

Przeciwwskazania:

• nowotwory złośliwe i łagodne do 5 lat od wyleczenia (szybciej w przypadku zgody lekarza onkologa);

• podwyższona temperatura ciała;

• menstruacja (ryzyko większego krwawienia), padaczka;

• osłabienie lub wyczerpanie po przebytej infekcji wirusowej;

• stany zapalne w stanie ostrym;

• wczesne stany po zabiegach operacyjnych, świeże stany pourazowe;

• hemofilia, możliwość wystąpienia krwawienia, krwotoku;

• kobiety w pierwszym trymestrze ciąży;

• zmiany dermatologiczne, stany zapalne, ropne, alergiczne skóry, infekcje skórne;

• niewydolność krążeniowo – oddechowa i wady serca, obrzęki pochodzenia sercowego;

• nieuregulowane nadciśnienie;

• zaawansowana miażdżyca naczyń obwodowych, zakrzepica żył, tętnic, żylaki.

Masaż olejem